opdrachtgever: stichting ‘de Delftse molen’, delft
omvang: molen ‘de roos’, binnen en buiten
oplevering: 2019-2021
fotografie: Barbra Verbij
Hij is af!
Voor Stichting ‘De Delftse Molen’ hebben wij de enige werkende molen van Delft, molen ‘De Roos’, voorzien van goede signing en wayfinding, zowel binnen als buiten. Ook hebben wij in samenwerking met de vrijwilligers van de molen een nieuwe invulling van de expositiezolder ontworpen. Met interactieve spellen, borden waaraan gedraaid mag worden en knoppen waarop gedrukt mag worden, wordt de werking en geschiedenis van de molen in de stad zichtbaar gemaakt. Dit loopt door de hele molen heen, van beneden naar boven, te beginnen aan de buitenkant.
Buiten hebben wij een permanent buitenbord ontworpen. Daarin wijst een knalrode pijl de bezoekers de weg naar de entree als de molen open is voor het publiek. Als de molen gesloten is, staat op de liggende delen van het bord informatie over de werking van de molen en zijn plek in de Delftse geschiedenis.
Samen met studioBoven die de huisstijl opnieuw heeft vormgegeven en alle grafische uitingen heeft ontworpen en Uitgesproken Gasten die een prachtige film hebben gemaakt over de werking van de molen, hebben wij voor Molen de Roos een sterk merk neergezet zodat nog meer mensen de molen weten te vinden en kunnen genieten van dit bijzondere, werkende monument en zijn producten.